6 C
Belgrade
sreda, 27 oktobra, 2021

Učinite to ako ste obično gladni neposredno pre spavanja!

Najčitanije

Da li ste takođe čuli za „pravilo“ da ne treba da jedete pre spavanja? Često jelo noću može dovesti do povećanja telesne težine ili poremetiti strukturirani plan ishrane. Ali mnogi ljudi osećaju glad pre spavanja ili samo žele da uživaju u užini pre spavanja. Da li je to zaista takav greh?

Da li treba da jedemo pre spavanja?

Nutricionistkinja Vendi Lopez naglašava da na ovo nije moguće dati jednostavan odgovor jer je pitanje ishrane komplikovano za svakog od nas, a odgovori su individualni.

– Moj pristup ishrani je uvek bio individualizovan, pa se klonim opštih preporuka, poput toga da nikada ne jedem neposredno pre spavanja. To je zato što ne uspevaju da se pozabave nečijim jedinstvenim okolnostima kada je hrana u pitanju. Na primer, možete da radite dugo i možete da jedete samo kad dođete kući, neposredno pre nego što odete u krevet. Ili možda imate dijabetes i morate da održavate stabilan šećer u krvi tokom celog dana. U tom slučaju zalogaj pre spavanja može biti od pomoći – kaže Lopez.

Međutim, konzumiranje hrane pre spavanja na neki način nije najbolja opcija za varenje. Većini ljudi treba dva do četiri sata da isprazne veći deo želuca pre nego što telo nastavi proces varenja u tankom i debelom crevu. Ako vaš stomak i dalje naporno radi na razbijanju hrane, možda ćete osećati nelagodu dok ležite u krevetu. Slično, možda ćete doživeti želudačni refluks ili druge probavne probleme ako jedete neposredno pre spavanja, a sve to može dovesti do češćeg buđenja tokom noći i generalno do lošijeg kvaliteta sna.

– Zbog toga obično preporučujem da jedete veće obroke najmanje dva sata pre spavanja radi optimalnog varenja i najmanje šanse da vam pokvari san. Naravno, ako idete u krevet gladni, to nije dobro ni za vaš san. Dakle, ako stalno osećate glad pre spavanja, zastao bih i procenio šta se dešava tokom dana tokom obroka – rekao je Lopez.

Gladanje pre spavanja može biti pokazatelj da ne jedete dovoljno tokom dana. Zbog toga vaše telo možda pokušava da kompenzuje nešto pre spavanja uzimajući dodatnu energiju da nadoknadi ono što je ranije propustilo.

Šta može sprečiti večernju glad?

Intuitivno hranjenje u kombinaciji sa fleksibilnim smernicama o ishrani može pomoći da se osigura da su vaše nutritivne potrebe zadovoljene tokom dana. To je pristup ishrani zasnovan na poverenju u sopstveno telo i instinktima koji će odrediti kada i šta jedemo.

Umesto da noćnu glad označite kao „lošu“, fokus se prebacuje na to kako se osećate tokom obroka. Da li ste fizički i psihički zadovoljni? Da li birate hranu koja odražava vaše jedinstvene potrebe, umesto onoga što vam društveni mediji govore da jedete.

Evo nekoliko pitanja koja vam preporučujem da se zapitate ako ogladnite dok se približava vreme za spavanje:

Kako izgleda vaš doručak?

Prvi dnevni obrok može postaviti ton rasporedu obroka tokom ostatka dana jer stimuliše varenje rano ujutru, što zauzvrat utiče na nivo gladi u narednim satima. Čekanje nekoliko sati do prvog obroka takođe može rezultirati osećajem gladi kasnije tokom dana, što može uticati na vašu ishranu u kasnijim satima.

– Ako niste navikli da jedete ujutru ili ne planirate kada ćete jesti tokom dana, doručak može biti izazov. U početku vam se može činiti da se prisiljavate da jedete bez gladi, što nije baš intuitivno. Međutim, vežbanjem će se vaše telo verovatno prilagoditi. Štaviše, ne morate da jedete veliki doručak, posebno ako niste gladni. Možete početi sa manjim obrocima umesto da jedete jaja, tost i voće. Eksperimentišite sa jogurtom ili voćnim smoothijem i pazite kako se osećate – kaže Lopez.

Takođe je važno naglasiti da nema fiksnih pravila za ovo, a ako vam i dalje ne treba doručak, morate to poštovati. Samo imajte na umu da ćete, ako vam je cilj da prestanete da osećate glad pre spavanja, želeti da se uverite da unosite dovoljno hranljivih materija kroz druge obroke i grickalice tokom dana.

Šta jedete tokom dana?

– Kao što sam već napomenuo, gladovanje pre spavanja može biti znak da vašem telu treba više energije i hranljivih materija. To se može dogoditi ako preskočite obroke, ne jedete dovoljno hrane tokom određenog obroka, ne jedete pravilno pre i posle treninga, a može biti rezultat zdravstvenog stanja ili uzimanja lekova koji povećavaju apetit, objašnjava Lopez.

Nutricionista preporučuje najmanje tri potpuna obroka dnevno koji uključuju ravnotežu tri makronutrijenta: ugljenih hidrata (uključujući vlakna), proteina i masti, koji će zajedno pomoći da se zadovolje vaše dnevne potrebe za energijom. Na primer, to može biti sendvič sa tunjevinom i prilozi ili fina piletina sa povrćem i slatkim krompirom. Obroci mogu biti jednostavni ili složeni.

Ravnoteža tri makronutrijenta važna je za sitost. Uopšteno govoreći, kompletan obrok bi trebalo da vas zadovolji za oko tri sata. Zatim, u zavisnosti od faktora poput vežbanja ili uzimanja lekova, možda ćete morati da jedete dodatno ako ste gladni između obroka.

Da li ste gladni ili vam treba hrana?

Da li ste otkrili da jedete pravilno, ali da i dalje osećate glad noću?

– Prvo se zapitajte da li ste gladni ili žudite za nečim posebnim. Možda niste gladni, ali zaista želite komad čokolade. U tom slučaju, trebalo bi da poštujete tu žudnju umesto da se borite da je zadovoljite drugom hranom za koju je malo verovatno da će ispuniti tu potrebu. Ili ste možda zaista gladni i potreban vam je sendvič, možda ste tog dana bili posebno aktivni, ili ste možda u lutealnoj fazi menstrualnog ciklusa, tokom koje vaše telo može sagoreti još nekoliko kalorija dok se odmara, objašnjava Lopez.

Bilo bi najbolje da proverite nivo gladi nekoliko sati pre spavanja, a ako otkrijete da se to dogodilo, pojedite nešto kako biste telu dali vremena da svari pre spavanja.

Imajte na umu da zdravstvena stanja, jedinstvene metaboličke potrebe, lekovi i drugi faktori mogu uticati na glad i sitost. Zbog toga izbegavanje obroka pre spavanja možda uopšte nema smisla.

– Snažno ohrabrujem eksperimentisanje sa hranom, odričući se strogih pravila, stida i straha u vezi sa obrokom. Naravno, ovo je lakše reći nego učiniti, pa ako se borite sa tim, posebno ako vam opsesivne misli ometaju život, razmislite o poseti stručnjaku za mentalno zdravlje koji vam može pomoći da se izborite sa osećajem krivice i srama zbog hrane, zaključio je Lopez.

Još članaka

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Poslednje