7.6 C
Belgrade
četvrtak, 2 decembra, 2021

Sedam znakova da jedete previše hleba i koje su posledice

Najčitanije

Razlozi zašto većina ljudi jede toliko hleba su veoma jednostavni – ukusan je, praktičan i možemo da ga nosimo gde god želimo. Međutim, kao i većina stvari koje su tako dobrog ukusa, hleb takođe ima svoje negativne efekte na ljudski organizam. A kada je naše telo uznemireno, ono nam šalje signale da mu pomognemo. Bright Side donosi sedam znakova da treba da smanjite potrošnju hleba.

Imate zatvor

Ljudi koji ne podnose gluten ili pate od celijakije, a nisu svesni toga, mogu stalno da se osećaju naduto. I ne samo to, imaju problema sa odlaskom u toalet jer su im creva začepljena. Možda niste netolerantni na gluten, ali imate visoku osetljivost kada konzumirate pšenicu i druge žitarice. Najbolja stvar koju možete da uradite u ovom slučaju je da uradite niz testova sa svojim lekarom da vidite da li vam gluten šteti.

Zapamtite da u skoro svim zemljama oko 0,5% -1% stanovništva ima celijakiju. To znači da čak i ako patite od toga, postoji mnogo zamena u kojima možete uživati.

Često ste gladni

Istina je da su visoko rafinisane žitarice, kao što su beli hleb, beli pirinač, pereci i krekeri, visoko kalorične. A način na koji rade je tako što vas teraju da jedete još više hrane bogate šećerima. Dakle, kada se osećate dodatno tužno ili pod stresom, posežete za onim rafinisanim žitaricama koje će vam na trenutak učiniti da se osećate bolje.

Zbog toga možete primetiti i povećanje telesne težine, nešto što se lako može izbeći ako pređete na proizvode od celog zrna. Studija je pokazala da ovi proizvodi mogu pomoći da brže izgubite masnoću na stomaku od rafinisanih žitarica. A to je zato što sadrže više vitamina i minerala. Ali to ne znači da možete preterati sa njihovom potrošnjom.

Vaš nivo holesterola raste

Hleb koji sami pečete možda nije odgovoran za podizanje holesterola, ali pekarski proizvodi jesu. Proizvodi poput kroasana, peciva sa puterom i svih vrsta upakovanih hlebnih proizvoda bogati su trans mastima. Ova roba sadrži puno putera i jaja koja mogu povećati vaš holesterol ako se redovno konzumiraju.

Takođe, većina proizvoda koji sadrže gluten spadaju u istu štetnu kategoriju. Ovi proizvodi se razlikuju i mogu uključivati upakovane kolačiće i kolače, krofne i većinu komercijalno pržene hrane. Najbolje bi bilo da pređete na integralne žitarice i smanjite unos pekarskih proizvoda.

Osip i akne

Hrana kao što su testenina, beli pirinač, rezanci, žitarice i sve što je napravljeno od belog brašna može izazvati izbijanje kožnih problema. Kako je studija pokazala, ljudi koji su konzumirali previše rafinisanih ugljenih hidrata imali su 30% veći rizik od razvoja akni. To je uglavnom zato što su ovi proizvodi bogati šećerom, nešto što povećava nivo insulina.

Kao odgovor na ovo povećanje, androgeni hormoni postaju aktivniji i razvijaju se akne. S druge strane, čini se da ljudi koji ne konzumiraju previše šećera imaju manje problema sa aknama.

Postajete izuzetno pospani nakon jela

Kada konzumirate previše hleba u svakodnevnoj ishrani, velike količine insulina se oslobađaju u vaš krvotok. Insulin pomaže triptofanu da ostane u krvi duže nego što biste želeli. Triptofan je aminokiselina koja pomaže u proizvodnji serotonina i melatonina, dva neurotransmitera koja pomažu u stabilizaciji raspoloženja. Takođe podstiču san i pomažu u regulisanju ciklusa spavanja i buđenja.

Ovo može učiniti da se osećate pospano i dodatno smireno nakon velikog obroka punog rafinisanih žitarica. Stoga biste mogli da preispitate svoje navike u ishrani ako treba da nastavite da vežbate posle obroka.

Vaš krvni pritisak raste

Jedna obična kriška hleba može imati do 230 mg soli, što je 15% gornje granice dozvoljenog dnevnog unosa. Jedan jednostavan sendvič će imati duplu količinu. Visoko obrađena hrana poput pice, peciva i sendviča dodatno povećava količinu natrijuma.

Posledica visokog unosa natrijuma je skok krvnog pritiska, a on je krivac što mnogi ljudi pate od srčanih oboljenja i moždanog udara.

Vaše raspoloženje može imati uspone i padove

Hleb ima sposobnost da izazove mnoge uspone zbog visokog sadržaja šećera, ali ih prate padovi. Studija je pokazala da ako se rafinisana žitarica ne vare kako treba, njihova jedinjenja mogu dospeti u nečiji mozak i izazvati neku vrstu mentalnih problema. Postoje dokazi da ljudi koji su osetljivi na pšenicu češće pate od šizofrenije, bipolarnog poremećaja, depresije i anksioznosti. Mnogi ljudi koji su započeli ishranu bez pšenice i mlečnih proizvoda primetili su značajno poboljšanje u svom mentalnom zdravlju.

 

Još članaka

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Poslednje