7.6 C
Belgrade
četvrtak, 2 decembra, 2021

Evo šta se dešava sa vašim grudima kada prestanete da nosite grudnjak

Najčitanije

Posljednjih godinu dana rad ne uključuje odlazak na posao, pa nova norma znači rad u pidžami, trenerkama ili nečemu što nije standardni dress code. Za većinu žena to znači da nema smisla čak ni nositi grudnjak. Postavljaju se pitanja: Da li će izbegavanje nošenja grudnjaka na neki način uticati na telo? Odgovor je da i ne.

Hoće li to izazvati opuštanje grudi?

Da biste razumeli kako grudnjaci utiču na grudi, važno je razumeti kako se uopšte formiraju. Prema nekim izvorima, prvi grudnjaci mogu datirati do 2500. godine prije nove ere, kada su žene nosile nešto nalik korzetu koje im je guralo grudi prema gore. Ali prvi moderni grudnjak pojavio se na Svetskom sajmu 1889. godine, kada je francuska pronalazačica Herminie Cadolle odlučila da preseče korzet na dva dela, dodajući kaiš na vrh. Zatim je 1913. Mari Phelps Jacob usavršila ono što je Cadolle započela, stvarajući grudnjak koji danas vidimo na tržištu. Ali iako su ove inovacije vremenom nastale da zadrže grudi na mestu i stvore željenu siluetu, nigde ne piše da su napravljene da spreče opuštanje. Verovatno zato što su uglavnom dizajnirani sa estetikom na umu.

– Nema dokaza da grudnjaci sprečavaju opuštanje. Mit o nošenju grudnjaka dok spavamo kako bi naše grudi bile oblikovane i čvrste ne zadržava vodu, rekla je dr Mari Jane Minkin, klinička profesorka akušerstva i ginekologije na Medicinskom fakultetu Univerziteta Jejl.

– Nemamo dokaza da nošenje grudnjaka može sprečiti opuštanje jer sama dojka nije mišić, pa ju je nemoguće držati u određenom stanju. Podignute grudi se u našoj kulturi smatraju atraktivnim, pa je nošenje grudnjaka kulturno uslovljeno. Međutim, određene vrste grudnjaka, poput sportskih, su razvijene za funkcionalnost, podršku i udobnost tokom vežbanja. Postoje mnoge naučne studije koje pokazuju potrebu nošenja sportskog grudnjaka tokom sportskih aktivnosti – rekla je Laura Tempesta, stručnjak za grudnjake i osnivačica kompanije Bravolution.

Istraživanje profesorke Joanne Vakefield-Scurr sa Univerziteta u Portsmouthu otkrilo je da grudi mogu odskočiti i do 21 inča tokom vežbanja. Ovo poskakivanje dovodi do bolova u dojkama kod 50% žena, bez obzira na veličinu grudi.

Dakle, bilo da se radi o trčanju, jogi ili bilo kojoj drugoj vježbi koja bi vam mogla zgnječiti grudi, svakako biste trebali posegnuti za sportskim grudnjakom.

Hoće li to uzrokovati rast mišića grudnog koša?

Dojke se uglavnom sastoje od masnog tkiva, ali ispod grudnog koša postoje ligamenti i grudni mišići, što može uticati na veličinu dojke.

Iako su dojke uglavnom sastavljene od masnog tkiva, ispod zida grudnog koša nalaze se ligamenti i grudni mišić. Zbog toga mišići ispod mogu uticati na veličinu grudi. Prema Rojtersu, francuski sportski lekar profesor Jean-Denis Rouillon otkrio je da su žene, kada su odbacile grudnjake, razvile više mišićnog tkiva na grudima. Razlog za više mišićnog tkiva, primetio je, bio je taj što su grudnjaci oslabili mišiće, dajući grudima priliku da budu lenji. Međutim, njegova 16-godišnja studija na 330 žena starosti od 18 do 35 godina ne odnosi se na žene srednjih godina, žene veće veličine ili one koje su imale decu, pa ovo treba uzeti sa gramom soli.

Neće li nošenje grudnjaka ublažiti fizički bol?

Nekim ženama nošenje grudnjaka po ceo dan može izazvati bol u leđima, vratu ili grudima. Studija iz 2000. objavljena u Nacionalnim institutima za zdravlje Nacionalnog instituta za zdravlje otkrila je da pritisak izazvan nošenjem grudnjaka može biti toliko jak da vam može poremetiti ciklus spavanja i cirkadijalni ritam, čak i ako skinete grudnjak pre spavanja.

– Važno je da su grudi adekvatno odmorene da bi ostale zdrave – kaže Heidi Lehmann, dizajnerka grudnjaka u kompaniji Vibrant Bodi Compani.

Kako Lehman objašnjava, odlazak u krevet bez grudnjaka daje vam priliku da opustite mlečne žlezde, ramena, vrat i grudi.

– Ako nosite grudnjak, potražite onaj koji je minimalno restriktivan i bez žice – ističe Lehman.

– Mnogo je studija koje kažu da dugo nošenje grudnjaka nije dobro za vas. Kao i istraživanje o zdravstvenim prednostima nošenja grudnjaka, kao što je poboljšanje cirkulacije, smanjenje bolova u vratu, a za mnoge od nas to je ugodnije, posebno kod kuće – rekla je Helena Kailin, osnivačica kompanije MINDD Bra Compani.

Prema Kailin, neka istraživanja su otkrila da grudnjaci izazivaju više bolova u leđima nego što ih ne nose – posebno za žene sa velikim grudima. Na kraju, bolovi u leđima od grudnjaka variraju od osobe do osobe. Ali ako osećate bol u leđima i ne možete za to okriviti neodgovarajući grudnjak, razmislite o odlasku lekaru.

Zar nošenje grudnjaka ne može izazvati probleme sa kožom?

Jedna od retkih prednosti nošenja grudnjaka je smanjenje iritacija. Naime, ako se vaše grudi znoje dok nosite grudnjak, to stvara prepreku između vaših grudi i donjih grudi. Kada se znojimo bez grudnjaka, kontakt koža na kožu u kombinaciji sa znojem može dovesti do iritacije poput intertriga.

– Intertrigo nastaje kao rezultat dodira dve površine kože. U području ispod dojki i za žene i za muškarce ovaj nabor kože stvara toplinu i vlagu koja se može upaliti i izazvati iritaciju. Takođe može dovesti do sekundarne gljivične infekcije, rekao je dr Erum Ilias, dermatolog i saradnik Tori Burch.

Prema Breast Cancer Nov, gljivične infekcije i intertrigo ispod dojke su vrlo česte i mogu se dogoditi bilo kome u bilo koje doba života. Međutim, što su veće grudi veća je verovatnoća osipa, jednostavno zato što postoji više prostora za razvoj vlage. Takođe, što duže imate vlagu ispod grudi, veća je verovatnoća da će doći do iritacije. Iako se intertrigo može lečiti lokalnim steroidima koje vam je propisao lekar, pa čak i samo nošenjem grudnjaka nekoliko dana kako bi se koža osušila.

Još članaka

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Poslednje